مزایا و معایب استفاده از ترمز فرش

مزایا و معایب استفاده از ترمز فرش

مزایا و معایب استفاده از ترمز فرش


مزایا و معایب استفاده از ترمز فرش :

مزایا و معایب استفاده از ترمز فرش | اگر شما نیز جزو افرادی هستید که به علت داشتن فرزند کم سن و سال یا به هر علت دیگری زود به زود اقدام به شستن فرش های منزل خود می کنید استفاده از ترمز فرش یا چسب ترمز مناسب ترین راهکار برای جلوگیری از سر خوردن فرش های شماست.

در این مطلب قصد داریم، مزایا و معایب استفاده از چسب ترمز را که می تواند قطعه ای لاستیکی با عملکرد بالا برای کنترل سر خوردن فرش روی سرامیک و حتی موکت باشد، بررسی کنیم. بدین منظور ابتدا به معرفی انواع چسب ترمز پرداخته و مزایا و معایب استفاده از ترمز فرش را در مورد هر یک از این انواع متذکر می شویم.

ترمز فرش متری :

همانطور که از نام این نوع چسب ترمز پیدادر حالت کلی استفاده از ترمز فرش در کنار عملکرد بسیار خوب آن از نظر اقتصادی نیز بهتر است.ست، آن را به صورت متری و در اندازه های دلخواه در بازار می فروشند. مزیت استفاده از این نوع چسب ترمز در این است که استفاده از آن تمام پشت فرش را پوشش داده و خیال شما را از بابت تکان نخوردن فرش راحت می کند.

این در حالی است که برجستگی این نوع چسب ترمز که مقداری بیشتر از حد معمول است و هنگام راه رفتن می تواند اذیت کننده باشد از معایب استفاده از آن به شمار می رود.

مزایا و معایب استفاده از ترمز فرش

ترمز فرش دندانه ای :

هیچ گونه عیب و نقصی را نمی توان در مورد استفاده از ترمز فرش دندانه ای ذکر کرد جز اینکه استفاده از آن بیشتر در مورد پله ها مناسب است و در جاهای دیگر منزل نیز هر چند که می توان از آن استفاده کرد ولی
گزینه مناسبی نمی باشد.

از مزایای استفاده از این نوع چسب ترمز می توان به چسب دو طرفه آن در کنار دندانه هایش اشاره کرد. عملکرد این نوع چسب ترمز بدین گونه است که چسب دو طرفه آن بر روی زمین و پشت فرش می چسبند و دندانه های آن بر روی فرش هدایت و موجب محکم تر شدن اتصال فرش به زمین می شوند.

این نوع چسب ترمز دارای رنگ بندی زیادی است که می توانید متناسب با رنگ قالی و قالیچه های خود مورد مناسبی را انتخاب و تهیه نمایید.

مزایا و معایب استفاده از ترمز فرش

ترمز فرش تکه ای :

چسب ترمز تکه ای که رایج ترین نوع چسب ترمز است به صورت تکه ای به فروش می رسد و با اتصال آن در چهار گوشه پشت فرش می توان از سر خوردن آن جلوگیری نمود. این نوع چسب ترمز نیز در طرح ها، ابعاد و رنگ های مختلف در بازار وجود دارد و هر چند که ابزاری است که در زیر فرش قرار گرفته و در دید مستقیم افراد نیست اما می تواند حس تنوع طلبی و خاص پسندی شما را ارضا نماید.

در استفاده از هر نوع چسب ترمز دقت داشته باشید که آن را بر روی ریشه فرش نچسبانید.

ترمز فرش وسیله ای است که اثری از خود بر روی سطح سرامیکی یا موکت کف منزل شما بر جای نمی گذارد و پس از شستشوی چندین باره عملکرد خود را در جلوگیری از سر خوردن فرش به نحو احسن انجام می دهد.

مزایا و معایب استفاده از ترمز فرش

اهمیت استفاده از ترمز فرش :

برخی افراد در مورد استفاده از چسب ترمز اهمال کاری کرده و استفاده از آن را کار چندان با اهمیتی نمی دانند. این افراد اهمیت استفاده از این قطعه کوچک اما کارآمد را زمانی درک خواهند کرد که خردسال یا کهنسالی در منزل داشته باشند که بر اثر سر خوردن فرش در روی سرامیک دچار آسیب به کمر، ستون فقرات، پاها یا غیره شود.

این آسیب ها آسیب هایی جدی هستند که با استفاده از این قطعه کوچک می توان از آنها جلوگیری و حفظ سلامت اعضای خانواده به خصوص کودکان و سالمندان را تضمین نمود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری 36079778