رفوگری فرش در مشهد

رفوگری فرش در مشهد


رفوگری فرش در مشهد :

رفوگری فرش در مشهد | رفوگری فرش زمانی انجام می شود که فرش دچار سوختگی، پارگی، بیدزدگی و یا پوسیدگی و فرسودگی بر اثر عوامل مختلفی چون استفاده بیش از اندازه، شده باشد. سوختگی های هر چند کوچکی که توسط سیگار یا افتادن زغال در بخشی از فرش ایجاد می شوند نیز می توانند زیبایی جلوه ظاهری آن را تحت تاثیر قرار دهند و نیاز به ترمیم و رفوگری در مورد آن فرش را به امری ضروری تبدیل نمایند.

رفوگری فرش چیزی نیست که هر شخصی قادر به انجام آن باشد؛ این کار بایستی توسط افراد متخصص و مجرب در این زمینه یا قالیشویی های معتبر انجام شود.

رفوگری فرش در مشهد

رفوگری فرش آسیب دیده اقتصادی تر است یا خرید فرش نو؟

برخی از خانم های خانه دار که برای زیبایی دکوراسیون منزل خود از فرش های نفیس دستباف استفاده می کنند به هنگام ایجاد مشکلی همچون سوختگی یا هر مسئله دیگر مذکور در بالا که فرش را دچار آسیب می کند، ترجیح می دهند فرش آسیب دیده را با یک فرش نو تعویض نمایند.

این موضوع از دو منظر صرفه اقتصادی ندارد: یک اینکه فرش آسیب دیده را اگر به هر سمساری یا فروشگاه عرضه فرش های دست دوم بفروشید به سبب آسیب ایجاد شده قیمت آن را بسیار پایین آورده و به قیمت ناچیزی از شما خواهند خرید و دوم اینکه هزینه تهیه فرش دستباف نو بسیار بسیار بیشتر از هزینه رفوگری و ترمیم فرش آسیب دیده است.

مراکز متخصص در این زمینه، رفوگری فرش شما را با رعایت تمام اصول و نکات لازم به نحوی انجام می دهند که فرش به حالت اولیه خود بازگردد و نیازی به پرداخت هزینه های هنگفت جهت تهیه فرش دستباف جدید نباشد.

چه عواملی در تعیین هزینه رفوگری فرش موثرند؟

مسلما هزینه رفوگری فرشی که با زغال سوخته و دارای سوختگی جزئی است با هزینه رفوگری فرش سوخته عمیق متفاوت است. پس میزان آسیب دیدگی اولین عامل تاثیر گذار بر تعیین هزینه رفوگری می باشد. میزان آسیب دیدگی شدید نیاز به زمان و صرف انرژی بیشتری برای ترمیم دارد و از این رو هزینه آن نیز بالاتر است.

همچنین رفوگری فرش پوسیده با فرش سوخته یا پاره شده متفاوت بوده و نوع آسیب دیدگی را به عامل دیگر موثر در تعیین هزینه رفوگری تبدیل می کند.

عامل دیگر تاثیر گذار در میزان هزینه رفوگری، دستباف بودن یا ماشینی بودن فرش است. در مورد فرش های دستباف هنرمند رفوگر متخصص که هنر دستان وی را نمی توان از هنر دستان یک قالی باف ماهر کمتر دانست به صورت دستی و با زحمت و صرف زمان زیاد اقدام به ترمیم فرش می کند، در حالی که در مورد فرش ماشینی این کار توسط ماشین انجام می پذیرد و هزینه کمتری دارد.

رفوگری فرش در مشهد

رنگ برداری زیر شاخه ای دیگر از هنر رفوگری فرش :

گاها پیش می آید که در فرش شما اثری از سوختگی، پارگی، پوسیدگی یا بیدزدگی و غیره وجود ندارد اما به علت ایجاد لکه یا تداخل رنگ در فرش های خود به قالیشویی ها مراجعه می کنید. لکه گیری و رنگ برداری مهارتی است که آن را میتوان زیر شاخه ای از رفوگری در نظر گرفت.

همچنین ترمیم ریشه های فرش، حاشیه فرش و … نیز به نوعی رفوگری محسوب می شوند.

در مورد رنگ برداری از فرش دقت داشته باشید که به هیچ عنوان آن را در منزل انجام نداده یا به دست افراد غیر متخصص نسپارید چرا که در این حالت ممکن است آسیب دیدگی را تشدید و حتی غیر قابل جبران نمایید. در مورد فرش های دستباف که الیاف به کار رفته در آنها غالبا الیاف طبیعی است رنگ دهی بیشتر از فرش های ماشینی رخ می دهد.

برای جلوگیری از رنگ دهی فرش به هنگام شستشو می توانید آن را با آب سرد و مواد شوینده مناسب شستشو دهید یا این کار را به یک قالیشویی معتبر بسپارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری 36079778