رنگ برداری فرش دستباف در مشهد

رنگ برداری فرش دستباف در مشهد

رنگ برداری فرش دستباف در مشهد


رنگ برداری فرش دستباف در مشهد :

رنگ برداری فرش دستباف در مشهد | رنگ برداری فرش دستباف راهکاری است که شما شاید با ریختن مقدار کمی چای یا قهوه و یا حتی آب بر روی فرش دستباف خود، به آن نیاز پیدا کنید. به دلیل الیاف طبیعی که در بافت فرش دستباف به کار می روند، رنگ برداری فرش دستباف نسبت به فرش ماشینی بیشتر مورد تقاضا است.

علل نیاز به رنگ برداری فرش دستباف کدامند؟

شما ممکن است به دلیل هر یک از موارد زیر به خدمات رنگ برداری فرش دستباف نیاز پیدا کنید:

– زمانی که فرش دستباف خود را با شوینده های نامناسب و مواد شیمیایی قوی شسته و از این طریق موجب رنگ پس دادن فرش های خود شوید.
– زمانی که برای شستشو یا تمیز کردن بخشی از فرش دستباف خود از آب گرم استفاده می کنید.
– زمانی روش انتخابی شما برای تمیزی و شستشوی فرش مناسب و مطابق استاندارد نیست.
– زمانی که با کشیدن برس هم پرزهای فرش خود را از بین می برید و هم موجب ادغام رنگ های آن می شوید.
– زمانی که بلافاصله پس از شستشو اقدام به آویزان کردن فرش می کنید. در این صورت رنگ های دارای ثبات کمتر به سمت پایین کشیده شده و ظاهر ناهماهنگی به فرش می دهند.
– زمانی که تمام یا قسمتی از فرش در زیر تابش مستقیم آفتاب قرار گیرد.

رنگ برداری فرش دستباف در مشهد

رنگ برداری فرش دستباف چگونه انجام می شود؟

رنگ برداری فرش دستباف تنها راهکاری است که می تواند به هنگام ایجاد جلوه ناهماهنگ بر اثر قاطی شدن رنگ های فرش، آفتاب خوردگی بخشی از آن یا از بین رفتن رنگ قسمتی بر اثر ریختن مواد شیمیایی چون وایتکس برای احیای فرش شما به کار رود.

این کار یک کار تخصصی و نیازمند فرد کارشناس و حرفه ای در این زمینه است که با ابزار و وسایل تخصصی به بازگرداندن رنگ فرش به حالت اولیه خود اقدام کند.

در بعضی مواقع در صورتی که لکه زیاد و رنگ فرش آسیب جدی دیده باشد کارشناس مجبور به از بین بردن رنگ و رنگ گذاری مجدد بر روی آن می شود.
جنس مواد و همچنین نوع روش رنگ برداری فرش دستباف، متناسب با نوع الیاف فرش و میزان آسیب وارد شده به آن، انتخاب می شود.

در این روش، مواد را با استفاده از قلم موهای نسبتا باریکی بر روی محل لکه استفاده می کنند. رنگ برداری بیشتر در قسمت های به رنگ روشن فرش انجام می شود چرا که رنگ دهی از بخش های تیره تر به بخش های روشن ها صورت می گیرد.

مجددا تاکید می شود که کار رنگ برداری فرش دستباف بسیار حساس و تخصصی است و انجام آن توسط افراد بی تجربه و نابلد ممکن است باعث وارد آمدن آسیب های جبران ناپذیری به رنگ و بافت فرش شود، آسیب هایی که احتمال ترمیم آنها نیز وجود ندارد.

رنگ برداری فرش دستباف در مشهد

پیش از اقدام به شستشوی فرش حتما رنگ دهی آن را مورد آزمایش قرار دهید :

پیش از شستشوی فرش به خصوص فرش دستباف بهتر است رنگ دهی آن را مورد آزمایش قرار دهید. برای این کار می توانید از یک گوش پاک کن ساده استفاده کنید.

گوش پاک کن را در داخل آب گرم قرار داده و خیس نمایید، سپس آن را بر روی قسمت رنگی فرش دستباف بکشید با این کار رنگ دهی یا عدم رنگ دهی آن مشخص می شود.

در صورتی که فرش شما دچار رنگ دهی شد می توانید برای شستشوی آن از خدمات یک مرکز معتبر قالیشویی استفاده کنید و یا اگر خود تمایل به شستشوی آن دارید رعایت برخی نکات از جمله استفاده از آب سرد برای شستشو را فراموش نکنید.

در این مورد می توانید از مشاوره افراد متخصص در زمینه قالیشویی نیز استفاده نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری 36079778