جلوگیری از سر خوردن فرش روی سرامیک

جلوگیری از سر خوردن فرش روی سرامیک

جلوگیری از سر خوردن فرش روی سرامیک


جلوگیری از سر خوردن فرش روی سرامیک :

جلوگیری از سر خوردن فرش روی سرامیک | اهمیت زیادی در حفظ سلامت کودکان و سالمندان دارد چرا که اگر نسبت به آن بی توجهی شود ممکن است برای تمام افراد و به خصوص قشر مذکور موجب وارد آمدن آسیب های جدی و جبران ناپذیر گردد.

عواملی چون جنس نخ فرش تاثیر زیادی در جلوگیری از سر خوردن فرش دارد، در میان انواع نخ هایی که در بافت فرش به کار می روند می توان جنس اکریلیک را بهترین نخ مقاوم در برابر سر خوردگی فرش در نظر گرفت.

اما در صورتی که جنس نخ فرش های شما اکریلیک هم نبود با استفاده از راهکارهای موثر می توانید از سر خوردن قالی ها جلوگیری کنید.

جلوگیری از سر خوردن فرش روی سرامیک

آیا ضخامت فرش تاثیری در جلوگیری از سر خوردن فرش دارد؟

برخی افراد معتقدند که هر چه ضخامت فرش بیشتر باشد امکان سر خوردن آن کمتر می شود، اما دیده شده است که فرش های ضخیمی وجود دارند که نه تنها بر روی سرامیک بلکه بر روی موکت نیز سر می خورند.

برای کارخانه ها و کارگاه های تولید کننده قالی برای جلوگیری از سر خوردن فرش به هنگام تولید علاوه بر توجه به جنس نخ، فرش ها را دور دوزی می کنند. علاوه بر اینها به هنگام آهار نیز در قسمت لبه های فرش چرم هایی را اضافه می کنند که مانع از سر خوردن آنها بر روی سرامیک می شود.

با این همه اگر فرش های ما باز بر روی سرامیک یا موکت سر می خورد بایستی چه کار کنیم؟

استفاده از ترمز فرش بهترین راهکار جلوگیری از سر خوردن فرش روی سرامیک :

اولین و پرکاربردترین راهکار برای جلوگیری از سر خوردن فرش روی سرامیک ، استفاده از ترمز فرش است که به نام چسب ترمز نیز شناخته می شود. ترمز فرش محصولی از جنس لاستیک است که هیچ گونه آسیبی به فرش وارد نمی کند و پس از چند بار شستشو نیز عملکرد خود را در جلوگیری از سر خوردن فرش به درستی انجام می دهد.

به خصوص در مورد فرش پله ها استفاده از ترمز فرش در کنار بست های مخصوص می تواند بهترین راهکار در جهت جلوگیری از سر خوردن فرش پله ها باشد.

برخی از خانم ها در مورد استفاده از ترمز فرش، نگران چسبیدن آثار آن به فرش و سرامیک هستند، بایستی توجه داشته باشید که ترمز فرش هیچ اثری بر روی فرش یا سرامیک باقی نمی گذارد. این روش مناسب افرادی است که زود به زود اقدام به شستن فرش ها می کنند.

در حالت کلی استفاده از ترمز فرش در کنار عملکرد بسیار خوب آن از نظر اقتصادی نیز بهتر است.

جلوگیری از سر خوردن فرش روی سرامیک

اصول استفاده از ترمز فرش:

– قبل از استفاده از ترمز فرش بایستی اقدام به تمیزی پشت فرش و سرامیک زیر آن کنید چرا که در غیر این صورت ممکن است عملکرد چسب ترمز در جلوگیری از سر خوردن فرش آنگونه که باید انجام نشود.

– قسمت چسب شیشه ای ترمز فرش را به گوش های فرش به گونه ای که به ریشه آن نچسبد بچسبانید.

– قسمت ساده چسب ترمز را به بخش های چسبناک متصل شده آن به فرش بچسبانید.

– حال گوشه فرش را به آرامی بر روی سرامیک رها کنید تا به آن بچسبد.

– برای اطمینان بیشتر میتوانید پس از اتصال فرش به سرامیک بر روی قسمت اتصال بایستید. در حقیقت ایجاد فشار در این قسمت، هوای بین ترمز فرش و فرش و ترمز فرش و کف سرامیکی را خارج و موجب اتصال مستحکم تر می شود.

– در آخر توصیه می کنیم که برای چسبیدن مناسب و اصولی ترمز فرش بر روی کف، از دستورالعمل موجود بر روی ترمز فرش پیروی کنید تا شاهد نتیجه مطلوب در جهت جلوگیری از سر خوردن فرش ها روی سرامیک  باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری 36079778