فرش ماشینی را در معرض نور خورشید قرار ندهید

فرش ماشینی را در معرض نور خورشید قرار ندهید

فرش ماشینی را در معرض نور خورشید قرار ندهید


فرش ماشینی را در معرض نور خورشید قرار ندهید :

فرش ماشینی را در معرض نور خورشید قرار ندهید | فرش یکی از فاکتورهای مهم در زیبایی دکوراسیون داخلی هر منزلی است و محافظت از فرش در برابر تابش مستقیم آفتاب لازمه حفظ زیبایی آن و در نهایت جلوه زیبای دکوراسیون منزل است.

اثرات عدم محافظت از فرش در برابر تابش مستقیم آفتاب :

عدم محافظت از فرش در برابر تابش مستقیم آفتاب می تواند موجب رنگ پریدگی و فرسایش فرش شود. در صورت بروز چنین مشکلاتی هیچ گونه شستشویی باعث بازگشت شفافیت و رنگ زیبای فرش به حالت اول نخواهد شد.

هر چند که بهتر است از همان ابتدا با رعایت برخی نکات به محافظت از فرش در برابر تابش مستقیم آفتاب اقدام نمایید تا با مشکل رنگ پریدگی در فرش مواجه نشوید ولی در صورت بروز این مشکل می توان فرش را ترمیم کرد.

وقتی صحبت از ترمیم فرش می شود بسیاری از افراد در ذهن خود به فکر رفوگری یا سایر موارد ترمیم می افتند اما جالب است بدانید که رنگ فرش نیز قابل ترمیم بوده و خود به عنوان یکی از زیر مجموعه های رفوگری حرفه ای محسوب می شود.

فرش ماشینی را در معرض نور خورشید قرار ندهید

عواملی که باعث رنگ پریدگی فرش می شوند :

رنگ پریدگی فرش ممکن است بر اثر استفاده از شوینده های قوی و نامناسب فرش اتفاق بیفتد، همچنین پاخوردگی بیش از حد نیز باعث به وجود آمدن این مشکل می شود، اما در نهایت مهم ترین عامل رنگ پریدگی فرش را می توان عدم محافظت از فرش در برابر تابش مستقیم آفتاب دانست.

البته تابش آفتاب مسئله ای طبیعی است و آفتاب در هر خانه ای می تابد اما بایستی دقت داشته باشید که فرش را در محل هایی که در معرض تابش مستقیم آفتاب هستند قرار ندهید یا به طریقی این عامل را از آن دور نگه دارید، اما چگونه؟

راه حل های محافظت از فرش در برابر تابش مستقیم آفتاب :

۱– استفاده از پرده ضخیم :
زمانی که مجبور به پهن کردن فرش در یک اتاق نور گیر باشید برای محافظت از تار و پود فرش خود بایستی در طول روز و زمان هایی که آفتاب به صورت مستقیم بر روی فرش می تابد از پرده های ضخیم استفاده کنید.

۲– استفاده از روفرشی :
برخی افراد با استفاده از پرده های ضخیم در طول روز مخالف هستند و معتقدند با این کار شادی و نشاط فضای داخلی منزل از بین می رود، پیشنهاد ما به آنها استفاده از روفرشی برای محافظت از فرش در برابر تابش مستقیم آفتاب است.

هرچند که برخی از خانم ها استفاده از روفرشی را نیز بر روی فرش ها به سبب تاثیر سوء آن بر زیبایی دکوراسیون منزل نمی پسندند اما به ناچار بایستی با استفاده از یکی از این راه حل ها اقدام به محافظت از فرش های خود نمایند.

۳– استفاده از خدمات قالیشویی جهت ترمیم رنگ :
در نهایت در صورتی که نسبت به استفاده از دو عامل پیشگیرنده بالا برای محافظت از فرش های خود اقدام نکنید پس از مدتی با فرش هایی که دچار رنگ پریدگی شده اند مواجه خواهید شد.

برای برطرف کردن مشکل رنگ پریدگی فرش های خود می توانید از خدمات یک قالیشویی معتبر و حرفه ای که در زمینه ترمیم فرش به صورت اصولی و به دست افراد هنرمند و متخصص در این حوزه فعالیت می کند، استفاده کنید.

فرش ماشینی را در معرض نور خورشید قرار ندهید

کلام آخر :

در نهایت بحث به یاد داشته باشید که زیبایی فرش به زیبایی و شفافیت رنگ های مختلف به کار رفته در بافت تار و پود آن است و رنگ پریدگی فرش همچون سوختگی یا پارگی بخشی از آن مشکل متداولی نیست که هر مرکز ارائه دهنده خدمات در این حوزه بتواند به راحتی از پس حل این مشکل برآید.

در محافظت از فرش های خود در برابر عوامل موثر در رنگ پریدگی تلاش کنید و در صورت مواجه شدن با این مشکل فرش خود را جهت ترمیم به مراکز معتبر و متخصص بسپارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری 36079778