فرش رو بصورت اصولی جمع کنیم : تا کردن و لول کردن

فرش رو بصورت اصولی جمع کنیم تا کردن و لول کردن

فرش رو بصورت اصولی جمع کنیم تا کردن و لول کردن


فرش رو بصورت اصولی جمع کنیم : تا کردن و لول کردن

اسباب کشی و جابجایی همیشه دردسرهایی داشته که از جمله آن ها ضربه دیدن اقلام یا خط و خش برداشتن وسایل چوبی و یا سخت بودن حمل اثاث بزرگ مانند فرش می باشد برای راحتی و اینکه فرش شما سالم به مقصد برسد باید طبق راهنمای بسته بندی فرش اقدام کنید.با این شرایط شما اطمینان خواهید داشت که فرش های گران قیمت یا دستباف با ارزش در شرایط مناسبی جابجا می شوند.

راهنمای بسته بندی فرش :

برای انجام بسته بندی ابتدا باید دستورالعمل راهنمای بسته بندی فرش را به دقت بخوانید و به تمامی مراحل آن دقت کنید زیرا که عدم دقت یک سری نکات ریز احتمالا باعث آسیب فرش شما شود.بسته بندی فرش خیلی تخصصی نبوده و خودتان به راحتی می توانید وسایل اولیه را تهیه کرده و دست به کار شوید.

مراحل اصلی در راهنمای بسته بندی فرش :

• قبل از هر اقدامی ابتدا فرش را از هرگونه آشغال و آلودگی تمیز کنید تا فرشی پاکیزه وارد خانه جدید کنید زیرا که وجود هرگونه گرد و غبار ،خاک و بوی بد به منزل جدید خوشایند نیست.برای اینکه اگر شرایط مناسب باشد چند ساعتی فرش ها در معرض هوا پهن کنید تا آفتاب ملایمی به آنها بتابد .

• دومین مورد از اصول راهنمای بسته بندی فرش این است که خواب فرش را پیدا کنید . البته این کار را در آخرین مرحله که می خواهید فرش را برای حمل و نقل آماده کنید انجام دهید. برای پیدا کردن جهت خواب فرش کافی است به آرامی رو فرش دست بکشید.

هر جهتی که حرکت دست شما راحت تر بود همان جهت موافق خواب فرش است اگر در جهتی که دستتان حرکت میکرد فرش صاف نبود و حرکت دست به کندی صورت بگیر آن جهت را مخالف خواب فرش حساب می کنند.

• حال در جهت خواب فرش شروع به لوله کردن فرش بکنید ابتدا سعی کنید یک استوانه محکم و کاملا صاف درست کنید و سپس به آرامی و با دقت به چرخش ادامه دهید.اگر در میانه لوله کردن احساس کردید حرکت به سمت چپ یا راست در حال انحراف است به عقب برگردید و با دقت بیشتری ادامه دهید

• اکنون باید فرش لوله شده خود را محکم ببندید تا باز نشود و یا در میانه اسباب کشی و در ماشین های حمل اسباب شل نشود برای این کار ریسمان یا طناب را به میزان دلخواه بریده و از دو طرف انتهایی فرش را به خوبی ببندید. از چسب نواری نیز کمک بگیرید و با استفاده از چسب فرش را باند پیچی کنید.

• بعد از بستن محکم فرش باید شروع به بسته بندی آن کنید برای بسته بندی هرگز از نایلون استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث نم و رطوبت فرش شود و همچنین امکان تنفس برای فرش شما را ندارد.بنابراین در این مرحله به پارچه یا کاغذ بسته بندی نیاز دارید.

طبق راهنمای بسته بندی فرش،فرش های لوله شده را با کاغذ های بسته بندی کاملا پوشانده و با استفاده از چسب نواری محکم بچسبانید اگر کاغذ بسته بندی سخت ندارید از چندلا کاغذ نرم استفاده کنید.

فرش رو بصورت اصولی جمع کنیم تا کردن و لول کردن

نکته مهم در راهنمای بسته بندی فرش دستباف

از آنجایی که ارزش و بهای فرش های دستباف خیلی بوده و باید دقت فراوانی در حمل و بسته بندی این فرش ها داشت،راهنمای بسته بندی فرش در این خصوص پیشنهاد ویژه ای دارد و آن تا کردن فرش است تا از آسیب فرش حفظ کند.

برای این کار فرش ر وارونه کرده و از طول به سه قسمت فرض تقسیم می کنند سپس در خلاف جهت خواب فرش آن را تا کرده و قسمت سوم را نیز به همین صورت بر روی قبلی بر میگردانیم .

مراحل را با تا کردن تکمیل کرده و جهت اطمینان از باز نشدن فرش آن را از دو قسمت با طناب می بندیم و سپس مانند مراحل اصلی راهنمای بسته بندی فرش با استفاده از کاغذ بسته بندی فرش را بسته بندی کرده و با چسب می چسبانیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری 36079778