راهنمای جلوگیری از رطوبت فرش

راهنمای جلوگیری از رطوبت فرش


فرش را دور از رطوبت پهن کنیم

رطوبت و یا نم گرفتن فرش از عوامل مضر برای فرش بوده زیرا که علاوه بر بوی نامطبوع در گذر زمان باعث پوسیدگی فرش خواهد شد بنابراین مواردی را تحت عنوان راهنمای خشک کردن فرش شسته برایتان جمع آوری کردیم که باید برای جلوگیری از این اتفاق را رعایت کنید که در زیر به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

تعیین عوامل رطوبت زا:

برای جلوگیری از مرطوب شدن فرش ابتدا باید عوامل مربوطه را بررسی کرده و بدانیم رطوبت ناشی از فرش از بابت چه چیزی است برای مثال تاثیر اقلیم و آب هوا بوده یا مربوط به نشتی یا عامل دیگری است.در ادامه عوامل رطوبت زا فرش معرفی و طریقه مقابله با هرکدام را توضیح می دهیم.

رطوبت کف:

اگر در بررسی عوامل رطوبت زا دریافتید که علت نم گرفتگی از زیر فرش یعنی کف زمین می باشد باید فرش را جمع کرده تا زمین و کف هوا بخورد . سپس فرش را در جای دیگر به پشت پهن کنید تا خشک شود اما اگر رطوبت به حدی بود که فرش کاملا خیس شده باشد بهتر است با رعایت اصول راهنمای خشک کردن فرش شسته اقدام به خشک کردن نموده در غیر اینصورت بهتر است فرش را شسته و در معرض آفتاب پهن کنید تا بوی نامطبوعی نداشته باشد .

برای جلوگیری از همچین مواردی بهتر است کف خانه سرامیک یا کفپوش باشد تا نم ندهد.

رطوبت فرش

رطوبت دیوار:

گاهی پیش می آید دیوار هایی که طرف دیگر آن سرویس بهداشتی یا حمام باشند نم پس دهند و در قسمت پایین دیوار باعث مرطوب شدن فرش شود که این نم بصورت لکه های زرد رنگ روی دیوار مشاهده می شوند.برای رفع مشکل بهتر است دیوار حمام و سرویس بهداشتی عایق کاری شده و سقف را نیز رنگ روغنی بزنید تا از نفوذ آب به آن طرف دیوار جلوگیری کنید و با اما اگر میزان آب نشتی زیاد باشد احتمال یکی از لوله های شما شکسته و نیاز به تعمیرکار دارید.طبق راهنمای خشک کردن فرش شسته می توانید از زردی و لک گرفتن فرشت تان نیز اطمینان حاصل کنید.

رطوبت فرش

رطوبت هوا:

همانطور که گفتیم دلایل متفاوتی برای نم گرفتن فرش وجود دارد که از جمله آن به عوامل اقلیمی اشاره کردیم در نواحی شمالی کشور به دلیل رطوبت هوا و نم زدگی معمولا فرش ها بوی نا و ماندگی می دهند.

برای حل این معضل بهتر است اتاق را در معرض گردشهوا قرار داده و با باز گذاشتن در و پنجره ها به گردش جریان هوا کمک کنیم.همچنین می توانید پرده ها را کنار زده تا آفتاب بر روی فرشتان بتابد تا خشک شود که خشک شدن در معرض نور خورشید یکی از راه های موجود در راهنمای خشک کردن فرش شسته می باشد.اما در فصل های سرد می توانید از سیستم های گرمایشی کمک بگیرید.

راهنمای خشک کردن فرش شسته :

اکنون که با عوامل رطوبت زا آشنا شدید بهتر از چند نکته در خصوص راهنمای خشک کردن فرش شسته یا فرش ها نم گرفته را بررسی کنیم:

• اگر نم گرفتگی یا رطوبت کم است می توانید از حوله های کاغذی یا اسفنج برای آبگیری استفاده کنید

• آب را بطور کامل از فرش خارج کنید این کار را با دستگاه های وکیوم مخصوص می توانید انجام دهید و دقت کنید اگر جاروبرقی شما این قابلیت را داشت از جاروبرقی استفاده کنید.

• بین فرش و محل پهن کردن فاصله برقرار کنید تا جریان هوا عبور کند

• محل پهن کردن فرش خشک باشد و قابلیت تنفس داشته باشد.

• از یک پنکه برای خشک کردن محل نم شده استفاده کنید

• از جوش شیرین استفاده کنید.جوش شیرین را در محل مرطوب ریخته و نیم ساعت صبر کنید سپس آنرا جارو بکشید

• قسمت پشت فرش را نیز با استفاده از اسفنج، چند عدد دستمال یا گردش هوا خشک کنید.

رطوبت فرش

رطوبت فرش

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری 36079778