رعایت نکات اصولی در هنگام حمل و نقل فرش

رعایت نکات اصولی در هنگام حمل و نقل فرش

رعایت نکات اصولی در هنگام حمل و نقل فرش


رعایت نکات اصولی در هنگام حمل و نقل فرش

شاید با خواند عنوان مقاله برایتان جای سوال باشد که اصول حمل و نقل فرش چقدر می تواند مهم باشد؟ یا چه اسیبی در حین جابجایی متوجه فرش یا قالیچه شما می باشد؟برای یافتن پاسخ هایتان در ادامه مقاله با ما باشید تا علاوه بر پاسخ هایتان چند نکته کلیدی را که نیاز هر کدبانویی است نیز بیاموزید.

ترفند های اصول حمل و نقل فرش :

قطعا تغییر و نقل مکان به خانه نو و زیبا می تواند حس بسیار خوشایند و نوشدگی را برای هر یک از ما به همراه داشته باشد اما اگر در خلال این روند یک تجربه تلخ از آسیب به اسباب زندگی از جمله فرش های دوست داشتنی مان را تجربه کنیم حس جالبی نخواهد بود برای همین ما چند ترفند را برای اصول حمل و نقل فرش برایتان گزینش کردیم تا با خیال راحت به سمت حس ناب نوشدگی بروید.

• قبل از حمل اثاث خود به خانه جدید حتما به آن محل رفته و آن جا را تمیز کنید و از عاری بودن از هرگونه حشره مطمئن شوید زیرا که بعد از جابجایی و آوردن اسباب مبارزه با این حشرات به مراتب دشوارتر خواهد بود و اگر مقصد شما نواحی شمال ایران می باشد بهتر است اقداماتی در جهت خشک بودن محیط خانه انجام دهید زیرا مرطوب بودن محیط باعث آسیب جدی به اثاثیه شما خواهد شد.

• مورد دومی که قبل از بسته بندی فرش باید دقت کنید این است که آیا فرش شما سالم می باشد؟از اصول حمل و نقل فرش توجه به این نکته لازم است که فرش شما هیچ گونه بید خوردگی نداشته باشد چرا که این مسئله اگر رفع نشود باعث درد سر شما خواهد شد.علاوه بر بیدخوردگی شما باید مطمئن باشید که فرش شما کاملا خشک بوده و هیچ گونه رطوبتی ندارد.

• از قرار دادن فرش در پشت کامیون یا وانت باری که چادر ضد آب ندارند اجتناب کنید زیرا اگر در میان راه هوا بارانی شد نه تنها فرش بلکه تمامی اسباب و اثاث شما خیس خواهند شد.همچنین دقت کنید کف ماشین باربری تما خشک باشد.

• هنگام جابجایی فرش اگر مبل یا وسیله ای بر روی آن است حتما آن را برداشته و سپس اقدام به جابجایی فرش کنید و از کشیدن فرش هنگامی که جسمی سنگین بر روی آن است خودداری کنید.این نکته همچنین شامل وقتی که میخواهید فرش را بسته بندی کنید نیز می شود.

• در جابجایی فرش عجله نداشته باشید و حتما سعی کنید دو نفری فرش را جابجا کنید مخصوصا فرش های بزرگ و دستباف.

• از مهمترین اصول حمل و نقل فرش طریقه بسته بندی و لوله کردن آن است که دقت کنید حتما سفت و محکم لوله شده باشد تا در مسیر و بر اثر تکان های ماشین باربری فرش باز نشود.البته برای جلوگیری از این کار بلافاصله بعد از لوله کردن حتما به کمک طناب یا ریسمان دو طرف فرش را ببندید.

• اگر مسیر شما خیلی طولانی نبوده و چند روزی در راه نخواهید بود میتوانید از نایلون ها مخصوص بسته بندی استفاده کنید اما اگر قرار است فرش زمان طولانی در حالت بسته بندی باشد بهتر است بجای نایلون از پارچه یا کاغذ بسته بندی سخت استفاده کنید و با چسب محکم کنید.

• بهتر است بعد از رسیدن به مقصد نیز مواردی از جمله مراقبت در عدم برخورد به کف یا دیوار به هنگام جابجایی فرش و تمیز بودن محل مستقر را نیز رعایت کنید.

نکته مهم :

• اگر بعد از رسیدن به مقصد متوجه شدید که سطح زیرین فرش کثیف شده کافی است آن را وارونه باز کرده و با جارو برقی یا با دستمالی کهنه تمیز کنید.

• احیانا اگر فرش شما کثیف شده باشد یا لکه ای روی آن افتاده باشد با کمک شامپو فرش یا ترکیب آب و مایع ظرفشویی به تمیز کردن آن اقدام کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری 36079778