لکه های فرش را چگونه از بین ببریم

لکه های فرش را چگونه از بین ببریم

لکه های فرش را چگونه از بین ببریم


لکه های فرش را چگونه از بین ببریم :

مراقبت از فرش ها هرچقدر هم با دقت و خوب انجام شود گاها به صورت تصادفی در اثر ریختن غذا یا دیگر مواد دچار لکه می شوند بنابراین حذف انواع لکه از فرش از ترفندهایی هست که باید هر کدبانویی بلد باشد.در این مقاله قرار است چگونگی حذف انواع لکه از فرش را برایتان بگوییم.قبل از معرفی انواع لکه ابتدا چند نکته برای پاک کردن تمامی لکه ها را بررسی کنیم.

نکات اساسی برای تمیز کردن لکه های فرش

• در پاک کردن لکه سریع عمل نمایید:بلافاصله بعد از کثیف شدن فرش اقدام به لکه بری فرش کنید.هر چقدر عمر لکه بیشتر باشد احتمال پاک شدن آن کمتر می شود.

• لکه را روی فرش نمالید: اگر مواد خیسی بر روی فرشتان ریخت بلافاصله با حوله کاغذی یا پارچه سفید آب آن را گرفته و از مالیدن پارچه به فرش پرهیز کنید.تا جایی که لکه کاملا خشک شود به آب گیری ادامه دهید.

• مورد آلودگی را از فرش بزدایید:اگر مواد جامد یا نیمه جامدی روی فرش ریخته شد آن را برداشته و فرش را از وجود آن پاک کنید سپس شروع به لکه بری فرش کنید.

• محلول پاک کننده را در جای نامشخص فرش تست کنید:اگر برای اولین بار است که از محلول لکه بر استفاده می کنید حتما در قسمت نامشخصی از فرش امتحان کنید و اگر رنگ نداد و به فرش آسیب نرساند در محل لکه استفاده کنید.

• بعد از استفاده از هرگونه ماده شوینده حتما آبکشی کنید: اکثر مواد شوینده اگر با آب ولرم آبکشی نشوند بعد از خشک شدن لکه هایی از خود بجا می گذارند.

حذف انواع لکه از فرش

حال که با کلیات لکه بری فرش آشنا شدیم بهتر است به سراغ شناخت انواع لکه ها و راهکار مناسب برای از حذف انواع لکه از فرش را بررسی کنیم.

لکه قهوه، چای و نوشابه

راحت ترین روش استفاده از ترکیب ۴/۱ مایع ظرفشویی با آب است توصیه می شود از پودر لباسشویی یا ماشین ظرفشویی استفاده نشود. اگر لکه از بین نرفت از مقداری سرکه سفید استفاده شود و در نهایت با آب ولرم آبکشی شود.

لکه خون

برای از بین بردن لکه خون نکته ای که باید توجه کنید این است که در هیچ مرحله ای از آب گرم یا ولرم استفاده نکنید.برای از بین بردن لکه ابتدا با محلول مایع ظرفشویی و آب محلول را تمیز کنید اگر موثر نشد از ترکیب ۲/۱ پیمانه آب به همراه یک قاشق آمونیاک کمک بگیرید و سپس با اسفنج آغشته به آب سرد شروع به آب گیری کنید.

لکه های فرش را چگونه از بین ببریم

  

لکه سس گوجه فرنگی

برای حذف انواع لکه از روی فرش گاهی باید خیلی سریع وارد عمل شویم از جمله لکه سس گوجه فرنگی که سرعت فوق العاده می خواهد .ابتدا سس را با یک قاشق یا کاردک از روی فرش جمع کنید سپس برای از بین بردن لکه مقداری نوشابه در محل لکه بریزید و با کمک اسفنج خیس شروع به گرفتن آب آن محل کنید. از یک حوله کاغذی کمک بگیرید و محل را کاملا خشک کنید سپس با استفاده از محلول مایع ظرفشویی و آب محل را شسته و آب گیری کنید.

لکه شمع

برای از بین بردن اثر شمع ابتدا لکه بری فرش را انجام دهید و پارافین سفت شده را از فرش جدا کنید سپس یک حوله بزرگ یا کاغذ روغنی بر روی محل گذاشته و با اتو دمای پایین بر روی حوله بکشید تا پارافین آب شده و جذب حوله شود.

لکه‌ رنگی

برای از بین بردن لکه های رنگی ناشی از آبمیوه ها یا میوه ها ابتدا با حوله کاغذی رطوبت آن را بگیرید تا در محل پخش نشود سپس مقداری آب گازدار روی آن ریخته و بعد از چند دقیقه با دستمال پاک کنید چندین بار مراحل تکرار شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری 36079778