اصول جارو کردن فرش

اصول جارو کردن فرش

اصول جارو کردن فرش


اصول جارو کردن فرش :

هدف اصلی این مقاله ارائه یک سری اطلاعات برای شما عزیزان می باشد تا با بهره گیری از این موارد عمر فرش خود را طولانی تر کرده و در هربار جارو کردن فرش احتمال آسیب به فرش کاهش یابد پس همانطور که متوجه شدین احتمالا رابطه ای بین عمر فرش و اصول جارو کردن فرش وجود داشته باشد.

نکات مهم در اصول جارو کردن فرش

فرش ها یکی از مهم ترین اقلام موجود در هرخانه ای هستند که نگه داری و حفاظت از آنها اساس و اصول مخصوص به خود را دارند که یکی از آنها اصول جارو کردن فرش و نکات مهمی که باید هنگام جارو کردن فرش آنها را رعایت کنیم می باشد.

جهت جارو کردن

این موضوع که از مهمترین اصول جارو کردن فرش حساب می شود باید ابتدا خواب فرش یا همان جهت بافت را پیدا کرده و درهمان جهت جارو کرد چون جارو کردن فرش در خلاف جهت باعث آسیب پرزهای فرش می شود.
برای پیدا کردن جهت موافق خواب فرش کافی است به آرامی روی فرش دست بکشید در آن جهتی که حرکت دست شما راحتتر است همان جهت خواب فرش می باشد.بنابراین شما باید در همین جهت جارو بزنید اما اگر نگران تمیز نشدن فرش هستین می توانید در جهت عرض فرش نیز جارو کنید برای مثال اگر خواب فرش شما از شمال به جنوب باشد شما میتونید از شرق به غرب نیز جارو کنید.

اولین بار جارو کردن

مورد بعدی که باید به آن دقت شود هنگامی است که فرش نو را برای اولین بار می خواهید جارو کنید.اصول جارو کردن فرش نو به گونه ای است که بار اول تمام پرزهای فرش نو جارو شده و پرزی روی ان نماند. برای این کار بهتر است از نوع مناسب جارو برای هر فرش استفاده کنید مثلا برای فرش های پشمی جاروهای مکنده مناسب و جاروهای برسی نامناسب می باشد.

اصول جارو کردن فرش

تعداد دفعات جارو کردن

از دیگر اصول جارو کردن فرش باید به تعداد جارو کردن ها در هر هفته اشاره کرد.در حالت نرمال نمی توان عدد ثابتی برای این موضوع مشخص کرد مگر بر حسب شرایط و سبک زندگی برای مثال اگر در خانه ای فرزند کوچک وجود دارد دفعات بیشتری نسبت به خانه های بدون فرزند کوچک جارو کردن اتفاق می افتد و همچنین موقعیت فرش در خانه نیز این عامل را تحریک می کند مثلا اگر در اتاق کم رفت و آمدی باشد تعداد دفعات کمتری جارو میشود .

جارو زدن صحیح فرش عاملی برای کاهش باکتری ها

آیا میدانید ارتباط بین اصول جارو کردن فرش و از بین رفتن باکتری ها چیست؟جارو کردن صحیح فرش علاوه بر تمیزی و مرتب دیده شدن باعث می شود که تمام حشرات ریز و باکتری ها که در میان پرزهای فرش جمع شده اند از بین برود.از بین رفتن باکتری ها علاوه بر سلامت فرش،سلامت شما را نیز تضمین می کند چون باکتری ها یکی از عوامل تخریب فرش می باشد.

تنظیم ارتفاع مکش

در رعایت اصول جارو کردن فرش باید به میزان مکش جارو برقی دقت شود دسته های جارو برقی قابلیت تنظیم ارتفاع را دارند که میزان مکش آن را تغییر میدهد. باتوجه به نوع فرش و دستورالعمل موجود در دفترچه راهنمای جارو برقی ارتفاع و میزان مکش آن را تعیین کنید و بایک تنظیم تمام فرش ها را جارو نکشید زیرا که هر نوع فرش تنظیمات مکش متفاوت دارد.

عجله نکنید

هنگام استفاده از جارو برقی به هیچ وجه عجله نکنید زیرا که اصول جارو کردن فرش به ما می گوید که برس جارو برقی را به آرامی بر روی فرش حرکت بدید زیرا حرکت سریع برس بر روی فرش علاوه بر اینکه امکان دارد تمام ذرات ریز فرش را جمع نکند ممکن است به پرزهای فرش آسیب زده و فرش شما خراب شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری 36079778